Vi levererar inom hela Sverige. Dock kan begränsningar gälla för vissa orter. För alla leveranser gäller transport till din adress på körbar väg, framkomlig med lastbil.
Tack vare att vi lagerför alla våra produkter i Sverige så kan vi erbjuda snabb leverans. Om vi ej har produkten i lager syns det tydligt på produktens informationssida.
Leveranstid
För varor som är i lager så skickas varan normalt samma dag om beställning görs innan 14.00 om inget annat avtalats och levereras normalt inom 1-2 dagar.
Vid leverans blir du uppringd av transportören, det är därför viktigt att ni lämnat ett telefonnr som är korrekt och där ni är nåbar.
Om leveranstiden du fått är för sen pga av att varan är slut/restnoterad har du naturligtvis rätt att ändra/annullera din beställning. Kontakta kundtjänst inom två dagar efter mottagen leveransbekräftelse i dessa fall.
Fraktkostnad
Fri frakt om inget annat anges. När frakt tillkommer så syns det tydligt i kassan.
Leverans till öar
Vid leverans till öar som saknar broförbindelse förutom Gotland tillkommer färjetillägg som debiteras separat. Tag kontakt med oss för prisuppgifter.
Lastbil lossat hos köparen
Lastbil lossat hos köparen innebär att lasten ställs/lyfts av från körbar väg. Om du önskar ge instruktioner till chauffören så görs detta i kommentarsfältet vid kassan.
Mottagande av varor
Det är kundens ansvar att ta emot varorna och inspektera dem noggrant innan leveransen kvitteras. Om leverans önskas utan kvittens anges detta i kommentarsfältet vid beställning. Om det finns synliga skador på emballaget eller varan ska detta noteras på fraktsedeln. Dolda fel ska anmälas till oss inom tre arbetsdagar från mottagandet av varorna. Det är speditören som på plats avgör om det är möjligt att placera godset på angiven plats. I de fall det inte är möjligt att lossa på angiven plats lossas godset på närmast möjliga plats.
Ej uthämtad beställning
Om speditör av kund nekas att lasta av godset utan att det finns någon giltlig orsak som inte relaterar till att det är fel eller skador i leverans, och kund sedan väljer att ej hämta ut godset på aktuell speditörs uthämtningscentral inom 7 dagar, utan att ha begärt förlängning, kommer godset att returneras per automatik. Du är som kund då skyldig att stå för de faktiska kostnader vi har haft för frakten samt ett returtillägg på 20% av ordervärdet. Vår skyldighet är att hålla kund informerad via till oss av kund lämnade kontaktuppgifter så att retur ej sker av misstag.
Leveransförseningar
Vi reserverar oss för leveransförseningar som vi inte kan påverka t ex om våra leverantörer ej kan fullfölja sina åtagande till oss och friskriver oss från all skyldighet att betala ersättning till kund gällande leveransförseningar. Vi håller dig som kund informerad om detta om det skulle uppstå.
Transportskador
Markduk®/Geus Gruppen AB står för skador som uppstår under transporten hem till dig. Om det skulle inträffa är det du som kund som vid mottagningen av dina varor måste anmäla detta till speditören genom att göra en notering på fraktsedeln innan den kvitteras. Om speditören inte tar på sig ansvaret för skadorna kontaktar du vår kundtjänst direkt.